lördag 8 december 2012

Ljuset

Jag införskaffade mig en ny lampa häromveckan och en sån enkel sak kan man ju bli glad över när man skall arbeta i mörker.  Redan samma kväll fick lampan bekänna färg när jag fotograferade mat för Di Weekend och det blev som rena dagsljuset där inne på restauragen. I alla fall under en yta så stor som en tallrik och det räcker ju.

Det här krogtestet gjordes på en schysst restaurang som heter Bastard i Malmö och det reportaget och betyget kunde man läsa i Di Weekend den 30 November.
Det finns mycket kött på den menyn och den är värd ett besök om man är i Malmö.

Lampan då ? Den fungerade hur bra som helst där i kvällsmörkret.
Det var bra mycket smidigare än att släpa med sig en blixt.
Jag kanske borde införskaffa en till.

2 kommentarer:

Angelica sa...

Lite reklam tack, vad var det för lampa du köpte?

--Angelica

Daniel Nilsson sa...

Det var en sån här liten lampa som heter Lite Panels MicroPro ... fast jag hade den löst bredvid istället för på kameran. Mycket smidig lösning får jag säga och inte alltför dyr. De finns i de flesta fotoaffärer.

http://www.litepanels.com/language/pages/micropro.php


//Daniel