söndag 7 september 2008

Svennis

Svennis at the Office.

Min Bildbyrå kollega Joel Marklund har precis landat från OS och har efter en vecka hemma blivit ivägskickad till Mexico för att fota Svennis. Låter nice det där!

Fick en flashback till för två år sedan då jag och en reporter var och träffade honom på hans kontor på FA i London. Han och Tord delade värsta kontoret. Intervjun var bokad sedan ett tag tillbaka och vi skulle få en halvtimme med honom. Vi satt i nästan två timmar men han verkade inte ha bråttom. Inte ens när vi skulle plåta. Inga problem att gå upp på balkongen ovanför kontoret efter intervjun men det bästa var när jag, för att vara vänlig, frågade om det var ok att jag satte en sidoblixt som jag skulle smälla av under intervjun. Inga problem, svarade svennis, kolla där hur det såg ut igår, sa han och pekade på CNN som rullade på storbildskärmen. Närmare 200 fotografer flashade honom rakt i nyllet när han skulle ta sig två meter från bilen in till kontoret. Det var samma dag som nyheten om att han blivit lurad i Saudiarabien hade blivit avslöjad. Vi träffade honom dagen efter det, men han var hur cool som helst. En riktigt rolig intervju.

I tidningen Kamera&Bild´s senaste nummer kan du titta på en massa OS-bilder från flera av de fotograferna som var där. Fyra uppslag med OS-bilder. Flashback igen!

Inga kommentarer: