tisdag 7 oktober 2008

Lugnt i Malmö?

När den enda pausen jag kan ta om dagarna är min halvelva latte på torgfiket och det därefter blir barnpassning hela dagarna så har man ju inte tid att plita ner ord varenda dag så därför blir det inte så heller. Möjligen blir man flitigare när man börjar jobba igen och har lite mer händelserika dagar att förtälja om.
Det var ungefär lika länge sen jag hade tid att skriva här som det sprang folk på gatorna i Malmö.
Träffade min granne i Folkets Park (vilket för övrigt är ett ställe där jag också brukar hänga varje dag, lillgrabben älskar att kolla fåren och hästarna). Grannen hade haft besök från Östersund och när de suttit och käkat lunch under dagen så frågar den ena:
- Är det inte väldigt bråkigt och stökigt här i Malmö?
- Oh Nej inte alls svarar min granne.
- Men vi har hört att det är mycket rån och många kriminella här, säger den tredje.
- Oh Nej, inte nu längre, säger min granne, här är hur lugnt som helst nu för tiden.
Sedan gick Östersundarna upp på Hilton där de bodde under Malmö vistelsen.

Från sitt hotell fönster kunde de sedan bevittna det lugna Malmö, och samtidigt börja fundera på om min granne verkligen visste vad han talade om...

Så här såg det ut PRECIS utanför hotell Hilton.Foto: Åsa Sjöström/sydsvenskan.
Kolla Åsas Bildspel under denna LÄNK!

2 kommentarer:

Lars D sa...

Halloj kompis!
Skulle gå in på din blogg och fråga om den hade dött och så ligger där två nya inlägg.
Coolt, du är tillbaka. Jag menar, du har ju all tid i världen att sitta och blogga nu när du är ledig...
Hoppas att ni mår bra allihop.
Gör du själv den där gubben i oboýen?
hörs,
LarsD

Daniel Nilsson sa...

klart jag gör gubben i Oboyen! man måste ju ha något att göra om dagarna!
haha!
...nej, för sjutton, bara en härlig bild på latte som jag hittade på nätet!