onsdag 27 maj 2009

För övrigt

Min förklaring för läkaren hur min handskada gick till:
""Vår korpmatch stod och vägde. Resultat tavlan visade 0-0 och motståndarna preparerade att avfyra ett skott i läge med straffområdeslinjen.
I ren vilja offrar jag mig hejdlöst framför killen som skall avfyra kanonen och norpar i samma situation bollen från hans fötter.
Min motståndare kontrar med något av det värsta som skådats på en fotbollsplan. En brutal kapning av mina ben och domaren skulle sjävklart, om han haft sina glasögon på, visat min motståndare ett kort av färgen röd.
Mina ben som lyckligtvis är gjorda av stål tar ingen skada, men jag landar i gruset på min hand.
Jag känner ingen smärta.
Likt Stefan Schwarz som under en match spelade med brutet ben, så väljer även jag att vara kvar på planen i ytterligare några minuter.
Först efter matchen kände jag att det var något som kliade i handen"

Så här skrev läkaren i sin rapport:
"Ramlade under fotbollsspel"

3 kommentarer:

Robin sa...

hahahahaha (jag förstår mycket väl att du gjorde en heroisk insats och räddade 1 poäng till ditt lag)

Olsin sa...

Det där var alltså den "officiella" versionen av vad som hände. När får vi veta vad som egentligen hände?

Rykten gör gällande att du stod vid hörnflaggan och knöt skorna när skosnöret gick av och handen åkte in i hörnflaggan. Kan det vara så? ;-)

Daniel Nilsson sa...

ja, man börjar ju undra själv... Hur fanken kan man egentligen bryta en hand på en fotbollsplan?