torsdag 20 november 2014

Taxi

Denna veckan har jag mest åkt tåg.
Natten mellan Måndagen och Tisdagen spenderade jag i en sovkupé på nattåget till Stockholm för att under dagen göra fotografiskt arbete i stan.
Under nattresan hann jag med att dela sovkupé med någon som snarkade rejält och en annan som luktade rök. Jojo, så kan det vara.
Min kollega Anders Hansson verkade haft det värre på sitt tåg, men det är en annan historia.

Min Journalistkollega Grahn som åkte samma tåg som jag, om än i något bättre kupé, lurade även på mig att det var två frukostar som ingick i hans tågbiljett när vi anlände till huvudstaden men så var icke fallet, jag fick betala 195 kr för min.
Jag gillar ju bra frukostar och den där...den var faktiskt riktigt fin.
Men Ok, 195 spänn, det var lite väl kanske.

Innan jag satte mig på återtåget vid 19 på kvällen hann jag även träffa min gode vän Magnus Wennman och ett annat gäng av Aftonbladets trevliga fotografgäng på middag.
De verkar vara ett fint gäng däruppe på tidningen och jag hoppas de klarar sig från nedskärningar i dessa tider av besparingar.
Det känns ju trots allt som att Aftonbladet är en av få tidningar som inser värdet av sina fotografer.

Onsdagen gick i ett tempo som försvann snabbt och jag rundade inte av arbetsdagen förrän 23 på kvällen och imorse satt jag så på ett nytt tåg mot Stockholm.
Här stannar jag till Söndag.
Det är fotomässa i stan.
Åsa och Moment Agencys fotografer skall föreläsa och det skall jag lyssna på.
Det verkar vara en del bra utställningar också.

Är du själv i Stockholm imorgon kväll ? Då kanske vi ses.

På Söndag skippar jag tåget. Då flyger vi tillbaka.

Här har du ett annat färdmedel, Taxi.
Jag gillar de här udda projekten.
Kolla in DETTA.




Inga kommentarer: