onsdag 5 november 2008

På besök i Vita Huset!

Det stora landet i Väst tog sitt förnuft till fånga och fick igenom sin "change" med en ny barack som verkar gjuten och stabil. I Hässleholm stod deras gamla barack där den alltid stått. Stabil som alltid och gjord av skinande puts likt ett ståtligt gammalt palats. Här samlades patrullen igår!
Konferensrummet börjar snart bli för litet för den enorma arbetspatrull som vår barack innefatter och vi trängdes som katter i en råttask innan vi begav oss ut i den bokstavligen mörka natten.
Hässleholms vaktmästare hade tydligen glömt att byta propp då halva stan badade i mörker och det blev inte lättare att dela hotellrum med Malmborg när man inte ens kunde se var han befann sig.
Stora beslut togs i vår lilla barack och även om jag tror den riktiga barack var gladare igår, så tror jag att vårt gemensamma tema blev följande: Yes We Can!

Jag är dock ytterst tveksam till att festen i väst rundades av med en svettig fotbollsmatch som den gjorde i vår metropol men så har de heller inga möjligheter till prestigekamper som Skåne mot Norrland. Utgången på en en sådan kamp kan ju bara sluta på ett sätt, även om skåne var en man mindre.

2009 års resor klubbades igenom och även om det känns som att jag fortfarande kan njuta av livet som latte farsa i ytterligare några månader så har jag en lite sak att ordna innan jag drar igång med kameran igen.
Jag skall boka min plats och resa till Olympiastadion i i Berlin i slutet på nästa sommar.

Inga kommentarer: