måndag 17 maj 2010

Barca Barca Barca!

Det blev en lång lång kväll i katalonien igår....
Och en ännu längre natt när hälften av gatorna i det katalanska centrumet var avspärrade.

Det var länge sen man blev nervös inför en kamp men det är ju halva grejen.
Jag använder Youtube och slår upp lite gamla mål på Nou camp för att se var de springer när de satt bollen i nätet.
Jag räknar ju dock med att aldrig kunna få en likadan som jag fick på Ronaldinho för nåt år sen och jag börjar fundera ut en ny position.
De två långsidorna jag har att välja på ger mig odssen "50/50" men jag väljer istället alternativet att "ringa en vän."
Han säger "Höger sida" och verkar säker på sin sak.
Höger sida blir det.
En komfortabel seger, dock utan en större insats, eller speltid, för den delen, av Mr Z.
Lite ironi att man kan fira ett ligaguld utan en buckla men tydligen hade det spanska förbundet bestämt att sådan skall delas ut första matchen nästa säsong.
En trevlig gest mot de spelare som kanske inte ens är kvar i klubben och alltså kan ha spelat hem ett guld men aldrig fått lyfta en pokal. skoj!
Men men, lite konfetti, fyrverkerier och tal från varje spelare, tränare och materialförvaltare gjorde grejen ändå, och att bara få höra Zlatan inleda sitt tal inför 98000 på läktaren med att säga "Fuck you Piquet" är ju en upplevelse bara det.
Spelarna i bakgrunden håller ju nästan på att kissa på sig av skratt.Men sen var det stopp, sa polisen.
Överförfriskade människor med Barcelona halsdukar som munkavle hade bestämt sig för att krossa fönster och elda på stan.
Baksidan av ett ligaguld antagligen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han som står till höger om Zlatan,ser ut till att ha druckit
för mycket öl,eller?

Daniel Nilsson sa...

Ja eller så håller han på att skratta på sig! haha!