söndag 11 juli 2010

Fyra år sen sist...


För nästan exakt fyra år sedan var jag där.
Jag missade tjejens 30-årsdag för att jag ville stanna på finalen men jag tror hon tyckte det var ok och jag får anta att hon har förlåtit mig för att jag missade hennes födelsedag.
Det händer ju inte så ofta att man går på en VM-final.
Men tiden går snabbt, eller rättare sagt, den springer iväg, fortare än blixten.

När man ser finalen idag så känns det som att man var där igår.
Allt ser likadant ut även om de med kameror och röda fotovästar tog sig lite mer friheter inne på planen denna gången.
Senast det begav sig var det trängsel runt reklamen kan jag lova.
På fyra år hinner det hända en del saker, vi kan kalla det "perioden mellan två VM."
Nu sitter man fint hemma i lägenheten och ser 2010 års final med två små barn som ligger och sussar gott inne på sina rum.
År 2006 så trodde jag inte att det fanns en enda grej som kunde slå finalupplevelsen, men så visade det sig att det fanns två.

Vad kommer hända under perioden fram till nästa VM... det återstår att se.
Men så här såg det ut senast det begav sig.
Tillbakablickar är de bästa blickarna.






2 kommentarer:

Jörgen Johansson sa...

Kan förstå om det kliade lite i höger pekfinger igår :)
Gott att ni har det bra. Det är ni värda, mina favoritfotografer. :)

Daniel Nilsson sa...

Jörgen, du är snäll du!
Hoppas allt är bra med dig också! =)

Vi får ses snart! Jag har hört att ölen är kall på uteserveringarna!