lördag 28 maj 2011

Le final....

För ganska nästan precis ungefär på dagen för 5 år sedan så upplevde jag det som min kamrat Nils idag ser fram emot.
Även om det inte då stod Man United på den ena sidan så stod det i alla fall Barcelona på den andra så det är ju nästan same same.
Jag minns det som en av höjdpunkterna av det jag upplevt som fotograf även om det på sådana här evenemang kan vara både kaos och ohyggligt mera kaos.
Men det är ju en del av grejen, det ingår ju liksom.
Oavsett hur det är så minns man alltid tillbaka på det där med glädje.
Det var ju några år sedan jag skrev om den där finalupplevelsen och det kan man läsa HÄR igen om man känner för det.
Jag kunde gjort det där inlägget bra mycket längre för jag kommer tom ihåg vad jag gjorde dagen innan, vad jag åt till lunch samma dag, osv, men vem fanken är intresserad av att läsa om det egentligen?

Numera får jag flashbacken varje år vid den här tiden istället och det räcker.
Vid finaldagen införskaffar jag alltid kvällstidningarnas specialtryck för att ladda upp inför kvällen och det är bra återpublicering på de där bilderna jag knäppte för några år sedan.
Den här förekommer ganska flitigt har jag sett....


....och den här rackaren är tydligen ganska populär den också.  Den brukar ofta smyga sig in på några sidor när det snackas svenska segrar i finalen.Oavsett om bilden här nedan inte har med finalen att göra så verkar den präntas ganska bra när det vankas finalsammanhang för tydligen kan det synas ganska ovanligt med just de här tre superstjärnorna på samma ruta.
Idag såg jag den i något glansigt magasin när det var dags för en förhandsgrej och så sent som idag såg jag den i en rosa tidning.
Men det lustiga var att jag för ett halvår sedan begav mig ut för att införskaffa en ny frys och hittade bilden på TV-avdelningen inne på en vitvarukedja.
Hur många bylines med mitt namn som brukar stå under de här bilderna kan man räkna på 0 fingrar, och bilderna i sig är kanske inte så exceptionellt fantastiska, men ändå, det räcker kanske att jag själv vet att jag tagit dem.
Idag önskar jag fina bilder åt min norrländska kamrat i London, och jag har bett honom ta en liknande bild som den här nere på sig själv. En sån bild måste man ALLTID ha.
Själv springer jag snart bort till kvarterets bästa sushi krog och hämtar hem några fina rullar och plockar inom kort  ut några kalla goda från kylen. Någon som var intresserad av att veta det? Ja, kanske det.

Inga kommentarer: