måndag 5 mars 2012

Ruhpolding

Jag läser att praktikanten är i Ruhpolding och det ser trevlig ut.
För några år sedan hängde jag på samma plats och jag minns att det var rätt bra drag på läktarna när tyskarna drog igång sina ramsor.
Det är egentligen bara att klicka på Play och se själv.

Min trevliga kamrat Jerker Ivarsson var också på plats, men han satt mest och tryckte i buskaget, var nöjd med sina fina fingervantar och även om vi frös som bara den så var den här trippen inledningen på några vinteräventyr som vi gjorde tillsammans under samma vinter.
Det var inte helt fel, för den där Jerker Ivarsson är ju ett roligt resesällskap.
Det var alldeles för länge sen vi var ute och reste tillsammans.
Det jag också minns från den där skidskyttehålan i Tyskland var att när jag anlände till mitt hotell, som vid kvällstid var obemannat, så väntade en lapp på entrédörren.
"Welcome Mr Nilsson. Your room key is in the envelope. We are on a party."
Lite lagom opretentiös incheckning må jag säga, men va fanken, vill Fröken receptionist gå på party så skall de väl få festa!

Vid frukosten förklarade Fröken receptionist att ungefär 99,9 % av byns invånare slog klackarna i taket under denna vecka, och ovanpå det så tyckte hon att det såg ut som en fin bild när jag satt och käkade frukost där under fönstret.
Så hon lånade min kamera, tog en bild och så här såg den ut.
Notera tuppen till höger i bild, en sådan skulle man haft.

1 kommentar:

Joel Marklund sa...

Härlig resa du såg ut att ha ;) Skrattade för övrigt högt när jag såg bilden på Jerker och morgonfrillan.