fredag 19 april 2013

Snabbt

Det är ju inte klokt vad veckan springer iväg snabbt. ....Redan Fredag.
Den här veckan inleddes ju med ett 2 dagars besök i Stockholm och det var ett tag sedan jag var där uppe i stan.

Jag och Pieter hade fått äran att hålla vars ett föredrag på Fotografiska för Nikon och det blev ett fint evenemang det där.
Jag har aldrig varit i fotografiska undre lokaler och de borde vara något att fundera på även för andra årliga återkommande bildevenemang. Stockholm ligger ju faktiskt bättre till än vissa andra städer.

Nedan kan man se hur det såg det ut när Pieter berättade om sina projekt och böcker.
I bakgrunden ser man hans klassiska Bingobild som han tog i Söderbärke under vår praktikperiod, medan vi pluggade tillsammans.
Han berättade också historien om när han åkte tillbaka till byn, då även jag själv och Marcus Lindblad gjorde honom sällskap. Det var en speciell resa.
Många i byn var arga och upprörda över hans reportage där de tyckte han gjorde narr av byn, men det var bra gjort av Pieter att åka tillbaka och träffa dem.
Jag minns det som en ganska intressant grej allt det där, att lyssna på folks åsikter om när de själva hamnade i ett reportage. Det var inga glada miner, även om Pieter ofta berättade att han var där som journalist och inte för att göra en reklambroschyr för byn.
Framförallt minns jag en dam som var väldigt upprörd över en bild på en liten tjej som stod framför en vägg, och den där väggen saknade lite färg. "En sån ful vägg vill ju inte vi visa upp!" sa hon argt.
Men allt det där är ju en annan historia.

Och här ser vi mig berätta om lite olika saker, sportevenemang, hur jag brukar hitta min inspiration, fotografera med olika kameror, göra filmer och hitta på olika lösningar på jobb och reportage.
Det var en fin tillställning det hela där vi sedan avslutade med att sätta oss på en skärgårdsbåt och inta en fin middag till sjöss. Kocken verkade ha det lite körigt där inne i kabyssen och jag är väldigt imponerad av att han klarade skicka fram mat till 50 pers från det där lilla utrymmet.


Sedan jag intog skånsk mark i Onsdags eftermiddag har det verkligen fart på kameran.
Men nu är det Fredag.
Den här veckan sprang iväg snabbare än jag trodde.
Nu är det dags att börja boka in och planera nästa.
Glad helg!

Inga kommentarer: