måndag 19 januari 2015

Årets bild


I Lördags förmiddags rullade Åsas bild till slut upp som nummer 1 i porträttkategorin när juryn gick igenom bilderna inför Årets Bild och just under det tillfället satt vi i bilen på väg upp mot fjällen.

Det var ju spännande att följa de där diskussionerna och jag är glad och stolt över att ha en duktig, ambitiös och berättande fotograf under samma tak därhemma.

Jag minns att Åsa berättade att hon fick en speciell känsla just när hog tog bilden och det fick faktiskt även jag själv när jag såg den första gången.
Att även juryn fastnat för den visar ju även att det är en stark bild.
Vill man se fler bilder från reportaget i Moldavien så kan man se det HÄR. 

För övrigt så sitter jag också växelvis och har mailkonversationer med eleverna på Nordens Fotoskola årskurs 2014 som jag under förra veckan hade genomgång av sportreportage och sportbilder med.
Tanken är att de skall förstår hur ett sporteportage kan vara uppbyggt och hur sportens värld fungerar inom fotografi.
Jag hoppades att de lärde sig något, de var i alla fall enormt ambitiösa.
Jag lovar att återkomma både i sport-ämnet och med en del av elevernas arbete framöver.


Inga kommentarer: