måndag 30 mars 2015

Champions League

I helgen fick jag möjlighet att gå på Champions League i Malmö när FC Rosengård tog emot det tyska laget Woflsburg på Gamla IP.

På bilden har FC Rosengårds Marta just kvitterat till 1-1 i matchen och Sara Björk Gunnarsdottir kommer flygande med sin mask på huvudet.

När Malmö FF firade sitt SM-guld på Stortorget i höstas nämnde kommunstyrelsens ordförande Katrin Stjernfelt Jammeh att Malmö var en av fyra städer i Europa med både herr- och damlag i Champions League.
Om jag inte minns fel så var de andra städerna Paris, Liverpool och Barcelona, så det var ett gott sällskap med andra ord.

Till matcher av det här slaget brukar jag ofta låna med mig Åsa Sjöströms två kameror också och montera en bakom vardera mål (en av fördelarna med att båda i familjen har samma yrke).
Oftast blir det inget på de där kamerorna men får man till en eller två avgörande bilder så kan det räcka ändå.

I halvlek såg jag däremot att skärpan på min ena kamera bakom mål hade flyttats vilket gjorde att Malmös två mål inte blev något vidare och var därför tvungen att göra en justering i halvlek.

Det var ju tur att jag gjorde det.
Så här såg det ut när Wolfsburgs Alexandra Popp gjorde 3-2 målet vilket fick luften att gå ut Rosengård.



   

På bilden nedan har Wolfsburg precis kvitterat till 2-2.
   

Rosengård lyckades göra 3-3 i slutsekunderna men behövde ytterligare ett mål om de skulle gått vidare vilket vet var lite synd med tanke på att det var mycket publik som tittade.

Men nu ser vi fram emot nästa säsong istället.
Om någon vecka drar Allsvenskan igång men redan i helgen är det dags för ännu mer fotboll.


Inga kommentarer: