tisdag 16 juni 2015

Chile 15/6



Idag lämnade vi Temuco tidigt på morgonen igen och flög tillbaka till Santiago.
Vi var klara med våra jobb i Temuco och de där två dagarna gick ju väldigt snabbt.
Vi bodde hos en fin liten familj men det enda som var tråkigt var att min kollega Brandão blev bestulen på sin dator.
Det där drog ju ner både vårt humör och tempo både igår och idag.
Så satans tråkigt och jobbigt.
Men vi har ju min dator kvar så vi får försöka dela på den så länge.

Kl 10.20 lyfte vi imorse och de där flygningar när man sveper in över Santiago och flyger över anderna... det är ingen dum utsikt där inte...
berg, berg, berg och åter berg.

Idag satte vi oss direkt i arbete när vi landat i Santiago och som vanligt är vi inte i säng förrän vid 00-snåret.

Jag hade visserligen inte så mycket att göra ikväll eftersom min kollega lånade min dator för att skriva, men jag satte mig själv i arbete med annat på stan.
De bilderna sparar jag nog dock och visar lite senare.

                             


Jag hann också med att ta en pizza på pizzerian utanför vårt hus och se avslutningen på Chile-Mexico som slutade 3-3. Där skulle man ju varit, den spelades ju bara nån kilometer från vårt hem.

Så här ser det förresten ut i gatukorsningen när man stiger av tunnelbanan vid vårt kvarter Bella Artes.

Och idag hittade jag en ny väggmålning här nere i krokarna vid vårt hus.

Nu börjar jag blir trött...lång dag idag.
Men imorgon kan vi faktiskt sova lite längre.

Inga kommentarer: