torsdag 1 oktober 2015

MFF - Real Madrid


Igår spelade Malmö FF Champions League match mot Real Madrid.
Redan före matchen pratades det om att Malmö inte skulle ha någon chans och även om man inte alltid hänger med i spelet från kortlinjen så kändes det inte som att matchen riktigt tände till.
Det blev lite som väntat.
2-0 till Real Madrid.

Mina målkameror fångade tyvärr inga avgörande målögonblick men Cristiano Ronaldo gjord sitt 500:e och 501:e mål i karriären.
Gårdagens bilder kunde man också så på Aftonbladets Livebildspel HÄR.
Här nedan har Cristiano Ronaldo precis gjort 2-0 och just den sekvensen förstördes ganska bra av den där måldomaren som står en meter framför mål och skymmer för alla fotografer.
Jag vet inte hur många bilder den där domaren egentligen förstör under UEFA:s matcher. 

Det måste vara en av de mest idiotiska placeringar på en domare och man undrar ibland hur svårt det istället borde vara att placera ut en målkamera bakom mål.

Nu kan man ju fråga sig varför jag själv sätter mig på just den sidan, men eftersom nästan alla fotografer satt på den andra så är det ju bra att välja en annan ibland.
Ronaldo jublade ju ditåt i alla fall, men själva målet blev inget vidare.

Gott om fotografer var det också igår och här nedan ser man en bild tagen av Bildbyråns Ludvig Thunman innan inmarschen. Jag tog placeringen i mitten. Sittandes.




Igag är det en ny dag.
Dags att gå vidare.
Nya tag.
Nya jobb.

Inga kommentarer: