tisdag 19 januari 2010

Lite skumpa...

...Tänkte vi öppna och för en gångs skull fira en dubbelnominering för familjen i årets tävling men när donnan jobbar kvällspasset så passar jag själv på att somna in i en djup dvala när jag nattar lillgrabben.
"Hunden Rund" som jag avverkade som sänglektyr åt grabben var baske mig en riktigt bra godnattsaga men däremot kan jag inte på något sätt tidsbestämma när han somnade.
Jag knoppade in på sidan 10 tror jag.

När donnan äntrar ytterdörren vid tiosnåret har jag trots allt masat mig upp och eftersom vi nämnt ett firande lite tidigare under dagen så tycker jag att jag borde ställa frågan:
- Ska vi öppna lite skumpa?
- jag är svintrött.
- Jag med.
- Vi tar det en annan dag va?
- Japp.

Jag skickade in den här till kategorin "Årets självporträtt".
Den hoppas jag mest på.

God natt.

4 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

It´s a winner!

Anonym sa...

Hummmmmm... när är den tagen?
under Olympiaden 1936????

Det är något som inte stämmer här.
Men det stämmer med äppelknyckarbyxor från trettiotalet.

Det är nog något med ljuset...
Snyggt med Agfa färgfilm i kameran.

Fortsätt så...

Claes H

Anonym sa...

Hej igen!
Har hört talas om en bild från Henkes vandring genom fotografsklungan. En massa blixtar och hans profil... Har inte sett bilden men undrar hur den blev... eller sparar du den för nästa Årets Bild?
Claes H

Daniel Nilsson sa...

Javisst är den Mattias! haha!

Nä Claes... Byxorna är från 30-talet.
Men det är inte Agfa film.. det är Fuji... hehe!
Skuggilden på henke har du sett nu va!