måndag 22 mars 2010

Fabrice Lapiere

Till fototävlingen NPPA har jag aldrig orkat skickat in bilder.
Min begränsning går nog vid tre tävlingar och just NPPA är den jag har tyckt verkar vara den mest krångliga.

Jag kollar i alla fall igenom vinnar listan och det sjungs "glory glory USA" om var och varannan bild.
I alla fall inom sportkategorierna.
Motljus, solnedgångar och baseball och football.
Inte min cup of tea direkt och enligt min personliga åsikt så känns det som att USA och Europa fotograferar på helt olika sätt.

I Sport Action är det i alla fall en kille som har fått pris för en längdhopps bild.
På bilden är det australiensaren Fabrice Lapiere som hoppar under friidrotts VM.Det är baske mig samma kille som jag har på min bild.
Fast vid ett annat hopp, för molnen har ju flyttat sig.
Nej, nej nej, jag är varken bitter eller avundsjuk men jag kan i alla fall konstatera en sak, killen som fick pris hade bättre vidvinkel än vad jag hade...

4 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Har precis tittat på sportbilderna också, och håller med dig fullständigt.
Det är som två olika världar.

schmunk sa...

Din bild är bättre!

Daniel Nilsson sa...

Tja Daniel,
ja visst är det.. sådana bilder ser man aldrig i Sverige eller europa och jag vet nog ingen som är speciellt förtjust i dem heller. Men smaken är väl som juryn.. delad... haha!

Tycker du det Martin?Tack!
Jag skulle nog själv föredragit lite mer vidvinkel men man tar ju vad man haver som man säger. :-)

DJ sa...

Tungt bra bild du tagit där! Grattis!