måndag 8 mars 2010

Måndag igen

Missade att lägga in kvällens höjdpunkt.
Jag och Joel fick sitta bredvid varandra.
Det var vi glada över och jag kan inte beskriva det bättre själv än vad Joel gör på sin blogg där han visar våra bilder.Nu är det ny vecka.
Diskussionerna fortsätter om årets bild och jag håller med LarsD om vad han skriver på sin blogg.
Det måste nog till tydligare regler till Årets Bild.
Det blir för många rykten om bilder som blir diskade hit och dit, och man vet inte anledningar eller ens hur ryktena kommit till.
Ett av ryktena är att det var flera sportreportage som blev diskade och till slut så skulle det endast vara 8 st kvar i tävlingen?
Det låter märkligt, men frågan är också om de som blir diskade får reda på varför?
Och hur sprider sig ett sådant rykte?
Ett annat var att någon skulle fått pris men att det tagits bort innan juryn bestämt sig.
Men enligt juryn så var det ingen som blivit diskad. Hur kommer då ett sådant rykte?
Ifjol var det samma visa.
Då bestämde juryn en sak, och då undrade man varför inte folket bakom juryn gått in och sagt stopp.
Nu verkar det som att det är folket utanför juryn som gått in och ändrat och det blir ändå fel.
Vilka rykten som stämmer vet man inte....
Mer funderingar om detta senare.

2 kommentarer:

Lars Dafgård sa...

Jag anser att det enda raka är att göra som POY. Livesänd juryarbetet. Då slipper vi detta. Ska jag vara ärlig så litar jag inte ett dugg på hur det sköts nuförtiden. Jag är tyvärr inte ensam. Mycket tråkigt men sant.

Daniel Nilsson sa...

Nä.. vi får väl se var det hamnar. Nya debatter varje år...