söndag 15 augusti 2010

Det regnade.

Man kan svära när solen försvinner, sitta inne och gnälla på väderleksrapporten om man vill... eller så kan man ta på sig en regnkappa, kameraskydd, gå på fotboll och bara njuta.
Sitta under taket på läktaren? Nej nej nej, det är bara för mesar.
Säga vad man vill om regnet, jag har sagt det förut och jag ber inte om ursäkt för att jag upprepar mig igen.
JAG ÄLSKAR NÄR DET REGNAR.

En vis fotograf (kommer fortfarande inte ihåg vem det var) myntade en gång följande replik : "I love it when it rains, i wish it would rain every day" och det låter fortfarande som några av de klokaste ord jag någonsin hört.Hade det bara varit så att domaren inte tyckt att denna lilla vattenskvätt var för mycket för gräsplanen så kunde man fått ytterligare 45 minuters njutning.
"Vi avbryter" blev budskapet.
"Vi instämmer, det är för mycket vatten" sa resten.
"Fan" tänkte jag, nu när vi har så roligt!
Det enda negativa med gårdagens lilla nederbörd var att jag endast hittade en gummistövel i källaren och med tanke på hur aningen märkligt det hade sett ut med endast stövel på fötterna så valde jag de gamla pjuksen trots vattnet.
Säg så här, de har klarat att gå många mil och blivit några av mina favoritdojjor, men det här blev för mycket för min fina vita Converse. De gick i två delar när jag lossade dem från fotsulan och de har nu satt sin sista potatis.
Ajöss med dem. Pontus Tideman från Sydsvenskan skrattade och log åt det härliga vädret lika mycket som jag, och hade man inte vetat bätttre så skulle man kanske kunna tro att han höll på att prova ut nya kameraskydd. Jag hade ett svart. Pontus piffade upp tillställningen med ett mer färgglatt.
Idag träffade jag den trevliga mannen Tideman igen.
I solskenet på samma plats.
Det var trevligt det också, men gårdagen var bra mycket bättre.

Inga kommentarer: