onsdag 8 september 2010

Vi drar till Malmö

Det kan inte varit roligt att vara målvakt i San Marino ikväll.
Fast å andra sidan så sitter han nog i hemmets lugna SanMarino-vrå imorgon och troligen ändå njuter lite av sina minuter som fotbollsproffs.
Igår gjorde jag ett jobb med en tidning som skulle skriva om vad San Marino spelarna egentligen jobbade med.
"Den killen driver ett företag !" sa San Marinos presschef och pekade på en lirare.
"Jaja, vad då för företag?" svarade reportern.
"Alltså, han drejar och säljer keramik."
Fullkomligt lysande!
En annan ägde ett gym och en tredje gjorde något helt annat.
Så jag ändrar min första mening, det är nog ändå jävligt roligt att kunna vara målvakt i San Marino.Fyra rostade mackor med ost ovanpå den här kvällen och imorgon är det dags att packa väskan.
Jag måste lära mig säga Spagetti på italienska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekul att det fortfarande finns fotbolls-spelare som jobbar.Bra bilder.Kvalmatchen gick ju bra.Men sen är det ju vissa vuxna fotbollsspelare som dummar sig ut totalt.Man behöver inte vara stridis mot San Marino.Jag tänker givetvis på Mellberg.

Daniel Nilsson sa...

ja, segern kändes ju inte så svår.. men nu blir det tuffare mot holländarna!