onsdag 7 december 2011

Midsommar mitt i vintern

Jag får ett mail från en kvinna i USA som hittat min midsommarfilm på Vimeo.
Hon inleder sitt mail med raderna :
"Hey :) I just found your swedish midsommar video and it´s the best one I´ve ever seen.."

En sådan inledning på ett mail är ju förträffligt trevlig och hon undrar sedan om hon får använda länken i ett skolprojekt hon gör om svenska traditioner.
"Självfallet", svarar jag, "...och som du kanske lägger märke till så beter vi oss lite lustigt på våra svenska traditioner!" 
Hon svarar igen:
"What looks funny are all the other videos when you search for swedish midsommar. Either no one is drinking (!?!?!) or it´s just duper doorky looking. yours is just awesome, so thanks!"

Det var ju trevligt att den här videon kom till användning för någon som tyckte den var "awesome!"
Och det var ju inte så dumt att titta på den igen sådär mitt i vintern.
Fast jag tycker nog vi själva beter oss lite doorky också om man skall vara ärlig.
Nåväl, är det midsommar så är det.

5 kommentarer:

Pontus Höök sa...

Jag blev fasen yr och illamående där ett tag av allt snurrande, men bra var den. Du är duktig!

Daniel Nilsson sa...

haha! Yra och illamående blev nästan vi också!
(Och det var nästan inte bara av allt snurrande)

Kul att du gillade den Pontus!
Tack!=)

//Daniel

Jan O sa...

Snart är det sommar igen.
Mycket bra!

Daniel Stiller sa...

Haha..denna hade jag missat. Riktigt skön var den!

//Stiller

Daniel Nilsson sa...

Ja snart är det sommar, det skall bli härligt, men innan dess är det jul!
Tack Jan, kul att du tyckte den var bra!

Daniel,
Tack kompis!
Ja, den blev rätt skön, jag blev ganska nöjd själv faktiskt! =)