lördag 18 februari 2012

Årets Bild

Vi är ett fint gäng här nere i PFK Södras styrelse som försöker fixa ihop ett ordentligt partaj och prisutdelning inför Årets Bild 2012 i Malmö. Det blir nog fint ska du se!
För om du inte har bokat biljett redan så det gör man ju snabbt genom att klicka HÄR.
Några hotell i stan ger oss också schyssta priser på sina rum och de hittar man ju HÄR och de måste man skynda sig med för snart försvinner de rummen ut till den allmänna publiken.
När jag kollar i mina gamla mappar så hittar jag fina bilder från de senaste årens bildfester och om jag inte minns fel så har jag gått på alla sedan 2002.
År 2007 var det i Stockholm och då var vi ett fint gäng från Skåne som var nominerade.
Torbjörn Andersson, Lars Dareberg, Jörgen Johansson, Bonny Håkansson och jag själv.
Ett lika fint gäng skåningar är nominerade denna gången, och några till... men  förutom jag själv vill säga.
Min gode vän Magnus Wennman och jag slogs om guldet i Sport Feature år 2007 och jag viskade till honom precis innan de delade ut medaljerna... "Den som vinner får bjuda på öl sen va?"
Han låtsades inte höra, för den där ölen har jag inte sett skymten av.
Till bilden här nedan, där jag o Magnus poserar med våra vinnande bilder, tänkte jag skriva, "Det är ju inte klokt vad man ändras på 5 år", men eftersom jag har exakt samma frisyr idag så måste jag nog säga att jag inte åldrats en dag.
Min andra gode vän Linus Meyer knep förstaplatsen i utlandsreportagen med ett riktigt bra reportage från Tjernobyl och Linus visade under utställningen sin absolut stoltaste min.
Bara se så glad han är.
I övrigt föreföll festkvällen ganska bra såsom det brukar göra på dem där tillställningarna men mer bilder än så här blir det nog inte. De får nog visas i något annat sammanhang.
Men vi kan ju summera upp det med de här två så får man försöka minnas resten av festen ändå, de som nu minns något.

Inga kommentarer: