fredag 10 februari 2012

Filter

För Magasinet Filter har jag gjort några jobb genom åren och just de där jobben är jag lite extra stolt över.
Genomarbetade arbeten, bra diskussioner och det rymmer hela processen så som man vill att det alltid skall vara.
Fotografen Magnus Bergström som håller i bildredaktörskapet gör ett grymt jobb med det där magasinet.

I det senaste numret, #24, som är ute i handeln i detta nu har jag träffat en person som berättade en otroligt stark historia.
Jag fick också ett mail av min goda kamrat Daniel Stiller i Göteborg som skrev "Låg och bläddrade i nya Filter och tyckte att, wow, där har fotografen fått till det med porträttet på kvinnan i vattnet. Och så var det du! Riktigt snyggt! ""
(Det är helt ok att bli chockad Herr Stiller, lite då och då lyckas jag också få till en hyfsad bild.. haha )
Den bilden, tillsammans med en stark berättelse hittar ni på sid 35 i senaste numret som finns i din butik nu.

När jag gjorde ett jobb för Filter för några månader sedan blev jag förärad med en presentation av det här slaget och det var ju hur trevligt som helst.
Då hade jag till det numret (# 16), träffat animatören Lasse och hans alter ego Lisa.
Tillsammans med redaktörerna på tidningen, och även med Lasse, jobbade vi fram en idé som skulle kunna fungera med att visa Lasses båda personligheter i en och samma bild.
Jag och Lasse anlände till caféet tidigt en morgon, riggade grejorna, blixtarna och fixade bilderna med Lasse.
Därefter lämnade vi prylarna på samma plats och gjorde oss i ordning för nästa gig en och en halv timme senare.
När vi fotograferat färdigt så hade caféet slagit upp sina dörrar för allmänheten och jag käkade därefter en lång lunch med Lisa.
Hur trevligt som helst.
Just nu gör jag en annan grej men det kan jag ju inte tala om ännu vad det handlar om.
Så här blev för övrigt bilden med Lasse och hans kvinnliga alter ego Lisa.
Kan man göra så här, kanske man tänker... Det är ju klart man kan, så länge man är tydlig med hur man gjort det.

Inga kommentarer: