måndag 15 april 2013

Huvudstaden


Imorse landade jag i huvudstaden men Stockholm bjöd inte på någon het vårvärme och sol direkt. 
Saknaden av utslagna tussilago, varm sol och nyckelpigor försvann dock ganska snabbt när jag checkade in på hotell Hilton vid Slussen och fick ett rum som inte gick av för hackor.
Restaurangen på det här stället har jag varit på några gånger men det här hotellet har jag aldrig bott på och det var inte dumt alls.
Att bo på hotell är ju inte dumt överhuvudtaget och det är nästan så man längtar efter frukosten redan nu, men riktigt så snabb skall jag inte vara.
Det är ju trevligt att ha något att se fram emot imorgon också.

Mitt provisoriska kontorsbord är som synes numera beläget med en helt acceptabel och tjusig utsikt över huvudstaden och den där avsatsen utanför fönstret stoltserar med en ensam vit snöfläck.
Förhoppningsvis den sista för i år.

På mitt skrivbord ser det däremot bra ut.
Förutom min dator så ligger där just nu även ett fint nytt exemplar av 3x3, som jag fick av Pieter Ten Hoopen tidigare idag.
Har man inte den boken så skall man gå ut och köpa den, för en fotobok som består av både Elin Berge, Pieter Ten Hoopen och Lars Tunbjörk bör man ha i sin samling.
Det är fint att hänga med den energiska holländaren under en dag och inspirationen och de sista diskussionerna om det vi skall sy ihop under morgondagens event för Nikon på Fotografiska gör ju att energin är några våningar högre än när man steg av flygplatsen och möttes av regnet.
Imorgon kommer bli en fin dag.
På många sätt tror jag.

Idag blir det nog en fin kväll också.
Snart drar jag nämligen ut på middag.

Inga kommentarer: