söndag 7 april 2013

Måndag

Jag vet redan nu att morgondagen kommer bli en lång dag där jag kommer spendera större delen av dagen i mitt blå fordon körandes på landsvägar...men å andra sidan så gillar jag ju att köra bil långa sträckor så jag ser ju faktiskt fram emot det där.
Min första destination blir uppemot Hässleholms hållet så om musikern i Finja har vaknat när jag kör förbi hans krokar så kanske man borde smita in och snylta en kopp kaffe...

När jag når min slutdestination kommer jag spendera några timmar på plats och därefter styra hemåt igen och troligen nå Malmö igen framåt 00.30-snåret.
Jag vet redan nu att jag kommer vara helt slut när jag återvänder till Malmö eftersom jag är riktigt peppad på jobbet jag skall göra. Då går det alltid åt mycket energi.
Men den där känslan alltså, när man riktigt längtar efter att jobba och fotografera.
Den är fin.

I veckan annars skall jag lägga de sista förberedelserna på föreläsningen som jag skall ha tillsammans med Pieter Ten Hoopen på Fotografiska nästa vecka.
"Kom och sov hos mig så ses hänger vi lite kvällen innan" säger den gamla holländaren, och det skall bli riktigt fint att hänga med min tokiga gamla kompis igen.
Det var alldeles för länge sen jag träffade honom.
Det var faktiskt ända sedan förra sommaren, då vi sågs på det här stället och jämförde en frilansares fordon med en anställd....



Inga kommentarer: