torsdag 30 oktober 2014

Island och arkiv

Jag har bestämt mig för att rensa lite mer i mitt arkiv.
Max 50 bilder per jobb borde vara ett rimligt antal att spara tänker jag men kanske betydligt mer än så mer om det rör sig om ett stort reportage.

Just nu är jag visserligen glad för att jag inte börjat på den rensningen eftersom det efterfrågas fotbollsbilder från Island och då kan jag gå in och leta runt i mitt och Erik Eje Almqvist gamla reportage.
Det där som vi gjorde för Offside om målvakten David James på Island från förra sommaren.
 
Det är ju alltid lika trevligt att plocka fram lite nya bilder och det där med att gå igenom materialet en gång till borde man ju faktiskt göra oftare.

Om inte annat så är det kul att ta fram material som man inte tyckte höll måttet senast, men som nu verkar fungera alldeles utmärkt till ett annat ändamål.


Om man missade vårt reportage om David James på Westman Islands utanför Island så gjorde vi ju en liten film också  och den kan man ju se här igen om man vill ha en flashback.


Inga kommentarer: