onsdag 26 augusti 2015

Malmö FF - Celtic


Om man bor i Malmö har man med all sannolikhet inte missat att Malmö FF vann över Celtic i den avgörande kvalmatchen till Champions League igår kväll.
Såg man inte Aftonbladets livebildspel som jag under kvällen producerade bilder till så kan man ta del av några av bilder från kvällen i det här blogginlägget.

Man borde också passa på att läsa Sportbladet och Viasats fotbollsexpert Erik Nivas citat nedan från gårdagens TV-sändning:

"Det är en så väldigt stor anledning till att jag bryr mig så mycket om fotboll som jag gör, att jag tycker så mycket om fotboll som jag fortfarande gör. 
Det finns så oerhört många platser, både i den här staden och på andra ställen i vårt samhälle, där vi mest tänker på vad som skiljer oss åt. På vilka sätt vi är olika. 
På vilka sätt vi tycker annorlunda om varandra. 
Det här är något annat. 
Hit kommer man för att samlas, för att göra något gemensamt och för att sluta upp bakom en gemensam sak. Det blir allt mer ovanligt och därför blir det också allt viktigare. 
Och Malmö blir ingen hel stad för att Malmö vinner fotbollsmatchen här i kväll, men den kommer att må väldigt mycket bättre tack vare att det här exemplet finns. 
Alla som går härifrån, oavsett vilket stadsdel de är på väg till efter den här matchen, går hem och känner sig stolta över sin stad, över sin klubb, över sitt lag och det betyder så fantastiskt mycket."
 




 






Inga kommentarer: