fredag 12 november 2010

Milano

Efter några stressiga dagar på sista tiden så somnade jag fint på flygplanet trots oväder och storm utanför.
Det behövdes. Jag laddade batterierna fint där.
När jag landade i Milano så väntade JJ från Sydsvenskan fint på Malpenza och efter en timmes busstransport till city så avnjöt vi en sann italiensk middag innan vi ansåg det lämpligt att gå och ladda batterierna till morgondagen.
Det var inte länge sedan jag var här i Milano.. 2 månader sen rättare sagt, men det var bra mycket längre sedan jag var på San Siro.
Senast det begav sig, runt 2006 nånting, då tapetserade mr Z både husväggar och tågstationer.
Hur det är nuförtiden vet jag inte för senast jag var här så hann jag inte se så mycket.
Det mest bestående minnena från resan 2006 var att jag anlände och fick skynda mig som bara den för att hinna i tid till matchen. Argentinaren Crespo hängde in en balja och blev glad och sen fick jag skynda mig hem igen och packa ihop allt.
Zlatan då ? Han spelade inte en enda minut i den matchen. Nästa morgon begav jag mig till Madrid som hade franskt motstånd på agendan. Där spelade Kim Källström och när han väl blev inbytt så återstod det fem minuter av den matchen. Sen var det bara att packa ihop prylarna igen för återresa till Milano. När det var dags för nästa urladdning på San Siro några dagar senare så stod mr Z på planen. Då spelades det Champions League hymner och viftades med trolleriflaggor på läktaren.Inter fansen visste vilka trix som kunde visas och jag förstod nog inte riktigt vad de menade förrän jag såg mr Z försvinna bakom fyra Strasbourg spelare. Det såg ut som en scen ur lilla sportspegeln, för helt plötsligt så kom bollen bara ut ur högen och publiken jublade "Ibra Kadabra".
Förutom det där så hände inget mer spektakulärt under den resan. Pastan var god som den brukar och cappucionon smakade bra den också.
Vill ni däremot höra vem som satt sist kvar på San Siro med 25000 ögon i nacken så skall ni fråga herr Malmborg så kan ni få en fin och rolig historia. Men det var nog året senare.
Men nu är det nytt år.
Nya färger på tröjan.
Samma arena dock.

Inga kommentarer: