måndag 8 september 2014

Visa Pour l´Image Malmö 2014


Var man inte i Malmö i helgen så missade man båtägaren Linus Höök- och PFKs Södra fixaren Johan Bävmans eminenta tillställning, som för tredje året i rad anordnade den tjusiga fotofestivalen Visa Pour l´image Malmö på Linus båt Tintin.

Har man inte varit på det där evenemanget förut så borde man ansluta sig nästa år och visa sina bilder på storbildsskärm och uppleva en finfin kväll.
Kvalitén på bilderna i det här inlägget håller ingen högre klass, men så är de också bara tagna med telefonen.

På storbildskärmen mot väggen däremot rullade ett 15-tal fotografer sina bilder och det var högra kvalité på det samtidigt som det i champagneglasen fanns bubbel så det både räckte och blev över.

En del nya fotografer som jag inte kände till förut visade också fint material men eftersom min telefon var full så hann jag inte ta bilder på allt som visades.
För övrigt så måste jag tömma telefonen. Igen.

Jag själv visade två projekt som jag inte visat förut, mitt projekt om Science Fiction och mina VM-fönster.
Några av dessa bilder lägger jag upp i ett annat inlägg så slipper jag blanda in dem i dessa.
Efterfesten på den där kajutan höll för övrigt bra internationell klass vilket det också gör varje år.

 Johan Bävman höll i projektorn tjusigt från husbilen.

 Linus Höök och Amelie Herbertsson.

 Lars Dareberg skickade en videohälsning från den lite mindre fotofestivalen i Perpignan.

 Och här har vi Johan Bävman, Matso Pamucina, Emma Larsson, Åsa Sjöströms bild på väggen och Linus Höök med en megafon intervjuandes Emil Malmborg.





Linus Höök alltså, det är en man med bra energi och man blir ju alltid lika uppfylld av energi när man träffar honom.
Han påtalar också ganska ofta att han gillar mina bilder och det blir man ju också extra glad av att höra, speciellt när jag under kvällen blev belönad med en extra flaska champagne och en vattenpistolskamera för mina bilder som jag visade.
Det var utan tvekan en av de finaste utmärkelser jag nånsin fått.

1 kommentar:

Lars D sa...

Så cool idé och så bra, synd att jag missade det men Perpignan var okej det med:-)
/LarsD