torsdag 2 oktober 2014

TV, Vikingar, äppelkaka och fotboll

Det händer mycket här nere i Malmö och speciellt runt medlemmarna på vårt kontor Svarta Lådan.
Man har väl inte missat att min bordsgranne Anders Hansson var med i Go´kväll i går och pratade om sin bok och utställning "FLYKT".
Det kan man kolla på SVT Play om man klickar på LÄNKEN HÄR.
Det är viktigt och varje människas skyldighet att man kollar på både utställningen och boken på Fotografins Rum i Malmö.
Anders inslag kommer ca 5 minuter in i programmet.
Klickar man sig fram till 41 minuter in i programmet så blir han också bjuden på äppelkaka och det där receptet antar vi att han tar med sig ner till kontoret.

Min andra bordskollega Johan Bävman har precis blivit publicerad i National Geographic och hur stort är inte det ?
Det där jobbet Johan har gjort är ju hur bra som helst och det var ju nästan givet att det skulle hamna i något internationell magasin för eller senare.
Foto: Johan Bävman

Den ena kontorsgrannen på TV och den andra i Nat Geo. jojo. Fina grejor!
Kreativa personer man arbetar med!

För något år sedan hamnade även Åsa i magasinet med en bild från ett reportage i Enviken och det tyckte även vi var hur roligt som helst.
Två svenska fotografer i National Geographic, som bor 100 m från varandra, och båda blivit uppsagda från tidningen Sydsvenskan.
Bra att de finner andra lite större forum att bli publicerade i.
Foto: Åsa Sjöström

Själv spenderade jag gårdagen på Österlen och därefter stundade Champions League-fotboll framåt kvällen.
Under en dag och en kväll som den här inser man att man gillar att bo här nere i Malmö.

Matchen slutade ju för övrigt 2-0 till Malmö och läser man sportnyheterna i morgon så kommer den där matchen dominera tidningarna, det kan jag lova.
Själv lägger jag undan en del av mina bilder från matchen till en annan grej som kommer längre fram, så därför visar jag bara några av dem här.

Imorgon fyller ju även vår min skrivbordskollega på skrivbordet bredvid, Sara Assarsson, 40 år.
Hon har precis kommit hem från en reportageresa i Mocambique.
Ja, ni hör ju själv, full rulle där på kontoret.

Grattis säger vi till Sara och så ser vi fram emot att Anders bjuder på en fin äppelkaka.
Här kommer lite Champions League fotboll så länge från gårdagens match.
Idag drar jag till Österlen igen.








Inga kommentarer: