fredag 10 april 2015

Mycket eld. Inga mål

Igår kväll spelades säsongens första allsvenska fotbollsmatch i Malmö.

Läste man Aftonbladet under gårdagskvällen så kunde man också följa matchen med live-bilder från LÄNKEN HÄR.

Det var mycket bengaler och eldande på läktaren och två gånger sköts matchen upp och spelarna fick gå tillbaka in i tunneln igen.
Det såg ut som att det var jobbigt för folk som stod nära röken.
Mycket rök och eld.
Och speciellt för de barn som stod i närheten.

Med i min väska hade jag också två av Åsas kameror som jag monterade bakom målen, vilka jag brukar låna när det är lite större matcher.
Man vet aldrig när det blir något med de där kamerorna och risken är ju inte större när det blir 0-0.

Man kunde i alla fall uppleva en fin kvällssol som föll över Swedbank Stadions läktare från bilderna genom målnätet men de bilderna kanske inte visar något avgörande moment direkt från matchen.
Matchen i sig var ju bra och händelserik men den hade varit ännu roligare med några mål, speciellt som det var över 20.000 på läktaren.

Det är fint att den allsvenska säsongen har dragit igång igen. Man har nästan längtat ett tag efter fotboll i stan.

I helgen var jag utomlands på fotboll och de där bilderna kan man se om ett litet tag.

Idag skall jag ta en tur till Bornholm och jobba.
Det skall bli trevligt det också.


Inga kommentarer: