söndag 17 maj 2015

MMA.. och ett benbrott...



Igår bevakade jag en MMA-gala i Malmö för Bildbyrån och den sporten har jag aldrig varit och bevakat förut. Lite halvjobbigt med alla nät som omringade buren osv men det gick till slut.

Ett 10-tal matcher avverkades i baltiska hallen samt två titelmatcher.
Det var också trevligt att se Biskops Arnö eleven Hampus Andersson som håller på med ett fint reportage om en MMA-kille.
Jag minns hans reportage från sportundervisningen jag hade med eleverna i vintras.
Håll ögonen öppna för det reportaget framöver, det är fint.

Här ser man förresten honom sticka med kepsen in till höger i bild.


Är man känslig för ett brutalt benbrott så skall man inte titta i slutet på det här inlägget...

Aftonbladet skrev om benbrottet HÄR och varnade för obehagliga bilder.
Expressen gjorde samma sak, liksom Sydsvenskan HÄR.
Det där benbrottet kom ungefär 10 sekunder in i matchen när killen tog ett steg bakåt.

De hade knappt ens börjat matchen och den mest brutala skadan under gårdagen kom alltså ironiskt nog när de inte ens rörde varandra.
Usch. Jag hoppas den där killen mår bättre idag....
Bilderna på det kommer först i slutet på detta inlägg alltså.
Det är ingen ofarlig sport det där.

 



Är man känslig så bör man inte titta på killens vänstra ben på bilderna nedan....





Tittar man noga så ser man Hampus Andersson sitta på bilden nedan igen.

Inga kommentarer: