måndag 4 maj 2015

Porträtt


Förra veckan gick jag igenom en del porträtt från de senaste åren på en av mina hårddiskar.

Det har blivit väldigt mycket porträtt och featurejobb märker jag men de där konceptfotograferingarna gillar jag.
Det är kul att på något sätt att försöka hitta på en kreativ lösning och även om det ibland blir nästan samma lösning i slutändan så räcker det att använda lite olika blixtljus, lite olika miljöer och olika ansiktsuttryck.
Det kan således räcka med att bara ändra små detaljer eller idén för att det skall bli en helt ny bild.

Det börjar nog bli dags att göra en ny hemsida....
Fast det där har jag sagt några gånger förut, jag måste nog bara hitta tiden.



2 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Grymma porträtt Daniel!
Inspirerande.
/Daniel

Daniel Nilsson sa...

Tack så mycket Daniel!
Alltid lika trevligt med fina kommenterar,
Kul att höra att du blir inspirerad!

//Daniel