onsdag 11 mars 2009

Allt runt omkring

Imorgon lyfter planet kl. 06.20 och klockan 10.00 kliver jag in på ön som var mitt hem mellan 2000-2002.
Som en vis man en gång sade om den där Biskops ön: "Där hemma har man en eller två kompisar, här har man hundra!"
Underbart. Precis så var det.

Tiden på ön var en de bästa man kan ha upplevt även om man lite då och då led av klaustrofobi och inte visste vart man skulle ta vägen förutom att harva med svartvita printar nere i mörkrummet.
Men det var ju det som var så fantastiskt.

Nu skall man försöka berätta för de som sitter där hur det fungerar ute i det fotografiska livet.
Jag tror jag ska berätta en hel del om det som händer runtomkring.
Det var ju lite det man var nyfiken på när man satt där i skolbänken.
Hur det funkar därute liksom?

3 kommentarer:

Lars D sa...

Lycka till kompis, det kommer gå superbra!
/ LarsD

Mattias Johansson sa...

Vore kul att få sitta med och lyssna!
Ha det gott däruppe.

Daniel Nilsson sa...

Tack Lars o Mattias!
Jag skall försöka roa dem, tona ner skånskan en aning, och dra en och annan rövarhistoria från fältet.
Sen får man ju bara hoppas att man inte avskräcker dem... haha!