fredag 13 mars 2009

THE ISLAND

Lång dag igår.
04.15 vakna.
06.20 flyga.
09.00 Mot ön
10.00 berätta om sport
12.00 lunch
13.00 berätta om sport
15.00 träffa familjen. underbart.
19.00 till flyget
21.05 flyga hem
22.45 hemma
00.00 kolla mail och svara på frågor från eleverna
00.30 däcka
Det är lika underbart varje gång man åker över på den där lilla sandbanken för att komma till den isolerade fotografiön.
När vi huserade på skolan för några år sedan så försvann vägen under en översvämning.
Då fick vi åka militärisk terrängvagn för att vi skulle komma över.
Det var härliga tider det.
Det känns fint att komma tillbaka till ön, och träffa Mikkel och Anna och att få insupa frisk ö-luft.
Det gjorde man ju även när man bodde här, man då insöp man ju annat också, om man uttrycker sig milt. Mest rött om jag kommer ihåg.
Mycket skratt under föreläsningen och många som verkade intresserade och frågade massor.
När man får frågor så får man väl anse det som lyckat kanske.
Det återstår till nästa fredag innan de skall visa sina sport-mästerverk.

2 kommentarer:

Lars D sa...

Nej kompis, det ska du se negativt.
Frågor ställer dom för att dom inte fattat det du försökt sagt, haha.
Jag är säker på att det var lyckat satan.
Vad annat kan det bli med en av Sveriges bästa sportfotografer i huset.
Hade du biljett till U2?

/ LarsD

Daniel Nilsson sa...

Ha! Det säger du bara för att ingen frågar dig nåt. Men visserligen, allt ditt kanske är glasklart...
Jag är körd.

nja, sveriges 173:e bästa sportfotograf var i huset men det är ju inte fy skam det ändå..

Jag hade en gång en vän som lovade mig en U2 biljett men jag vet inte hur det gick med det där.
Kanske får jag avsmaka min fina whiskey själv....haha!