tisdag 7 juni 2011

Tisdag

Tjejen min spenderade sin fotografiska gårdag i Eslöv och mötte kungen, och själv spenderade jag nationaldagen på en strand med en massa barn. Det var inte fel det heller.
Annars ligger agendan mot att planera inför hösten.
Tanken är att planera en resa och försöka se när det skulle kunna bli av och det är ju inte alltid det lättaste att hitta en lucka även om man skulle kunna tro det nuförtiden.
För ett par år sedan var det lättare. Då stack både jag och tjejen iväg till sydostasien i två månader, och det var ju lätt att bara åka iväg sådär.
Man hade ju inga andra än sig själv att tänka på och ingen bostad heller för den delen, så det var ju tom så att man sparade pengar på att resa runt lite i där trakterna istället för att bo kollektivt i huvudstaden.
Jag stannade några dagarna hos de här grabbarna på bilden och de spenderade sina dagar i en munkskola i Vientiane i Laos. Det kostade mig inte många kronor att vara där förutom den sista kvällen innan jag skulle åka därifrån.
- Imorgon åker vi vidare, sa jag, vill ni ha något från stan innan vi åker imorgon?
- Ja, vi har alltid velat smaka pizza, sa grabben som jag fick bäst kontakt med, så dagen efter satt vi och klämde en capricciosa på deras balkong.
En annan gång hängde han med oss till vårt hotell rum för att titta på bilder på datorn och så gick han in på toaletten för att slå en drill. Det tog en himla tid och det skramlade och lät därinne.
Någon minut senare kom han ut dyngblöt.
"Oj, jag trodde man skulle spola med den där" sa han och pekade på duschkranen.
Det gick inget vidare med tanke på att han stod rakt under duschen när han skulle spola.
Han skrattade, och det gjorde vi med.

Inga kommentarer: