måndag 31 oktober 2011

På Resa II - manuellt.

Jag kör alltid manuellt. På kameran. Och på bilen också visserligen.
Det här med automatik känns lite som att fuska.
Men just i detta fallet bokade jag fel.
Jag skulle ju haft en automatisk.
Ratten sitter nämligen i detta land till höger och växelspak till vänster.
Men när det visar sig att det kostar lika mycket per dag att uppgradera till en modell som växlar själv, som det kostar för hela den här bilhyran totalt, så känns det som att jag kanske kan klara mig med växel.
Jag får faktiskt således stå ut med att jag slår högerhanden i förardörren varje gång jag skall växla för att försöka komma åt en växelspak som jag faktiskt skall styra med vänsternäven.

2 kommentarer:

jocke sa...

Tycker ett större problem är att man viftar med vindrutetorkarna när man ska blinka ;)
Har tillbringat en hel del tid halvnervöst asgarvande och skrikande "ser du inte att jag viftar med torkarna?!" i brittiska rondeller...

Daniel Nilsson sa...

hahaha! Ja, den är bra den jocke!
Det hände några gånger att vindrutetorkarna gick igång, så det var en jäkla tur att man var snabb med att hitta rätt spak igen!
Turligt nog så klarade jag hela resan utan en skråma på bilen, men nästa gång blir det nog automatare ändå!

//Daniel