söndag 30 oktober 2011

På Resa I

Under Lördagsmorgonen inmundigade jag det som brukar kallas dagens viktigaste mål på Kastrups flygplats klockan 04.43 med tjusig utsikt över en dimmig startplatta fylld med flygplan.
Den eminenta morgonmåltiden bestod av en kaffe med uppvispad mjölk och fluffig bulle med franskt namn för det är väl ungefär den mängden mat som jag är kapabel på att få i mig under den tiden på morgonkvisten.
Min bordsgranne som slog sig ner på bordet bredvid dukade upp med morgonöl, morgonsnaps och diverse smörebröd med räkor, laxar, och baconremsor. Han var hungrig och sugen på nåt smarrigt och det såg man på hans leeende också när han hällde upp dryckerna i glasen för ändamålet.
Den där delikatess tallriken kanske hade varit god, men kanske 6-7 timmar senare än nämnda klockslag.
Två mellanlandningar senare (där jag känner mig lycklig att jag har egenskapen av att klara sova på flygplan) så landade jag där jag skulle och vad jag skall göra kan jag ju inte riktigt tala om ännu i alla fall.

Inga kommentarer: