måndag 9 april 2012

Musteriet

Påskhelgen har varit lång och när jag räknar efter lite snabbt så inser jag att senast jag var ledig i fyra dagar runt påsk måste varit runt 2003.. eller möjligen 2004. Om jag ens var ledig då...
Men nu så, fyra dagars ledighet.
Frilanslivet för således med sig en och annan positiv grej må jag säga.
Denna gången var det fyra.

Förutom att käka godis och träffa vänner, käka mat, och dricka vin, ja ungefär sånt där som man gör runt påsken, så hann vi med en tur till mustaren i Sövde, som vi brukar göra varje år runt den här tiden på året.
Sydsvenskans fotografer brukar hålla till där runt påskhelgen vilket de gjorde även detta år och det blir ju alltid lika tjusigt när de får upp tavlor i det där musteriet. 
Inte annat än att man redan ser fram emot nästa års verk.
Utställningen hänger ju några veckor till så det är ju bara att köra förbi och kolla in bilderna och passa på att införskaffa lite fin must inför sommaren också.

 
Det fanns egentligen inget på bilderna som intresserade personer som hade en ålder under fem år... fast just då upptäckt lillgrabben en bild av Peter Frennesson på väggen:
- Kolla Pappa, Spindelmannen är ute och går med hunden.
Och vi kan nog lätt konstatera att det troligen är den mest intressanta bild han någonsin sett på en fotouställning. .

Inga kommentarer: