torsdag 26 april 2012

Room with a view

Jag skall inte ens våga mig på att jämföra denna mästerliga tavla till utsikt med den som jag hade i Afrika för mindre än en vecka sedan.
Denna utsikt är ju inte direkt någon explosion i kulörer och hade inte himlen varit blå så hade hela utsikten bestått av färgerna till antalet två, dvs grön och cement.

Min fotografiska kollega fick en gång i tiden en lektion i sovejetisk byggteknik när han åkte på guidad tur någonstans i gamla sovjet.
Guiden nämnde att de på sovjettiden ofta använde det populära byggmaterialet "Mictong" i de flesta av stadens byggnader.
"Mictong ?" frågade sig resenärerna.
"Ja, ni förstår, Betong uppblandat med microfoner....Mictong!"
Känns lätt det där.

2 kommentarer:

Åsa Sjöström sa...

Ser nästan ut som att ni bor på ett fängelse...
Men också lite urbant snyggt.

Daniel Nilsson sa...

Det är nästan som ett fängelse, men jag gillar det ändå!
Jag ställer ju inga större krav på mitt boende... eller ens utsikten heller för den delen!
Ju mer varitationsrik utsikt desto roligare!