onsdag 12 september 2012

20 sidor

Idag fick jag ett mail med en redigering av ett jobb jag gjorde för några veckor sedan.
20 sidor var det jobbet inritat på och det såg riktigt bra ut!

Det känns alltid lika upplyftande när man blir nöjd med hur helheten och upplägget presenteras och ibland önskar man att fler redaktioner tog sig tid att diskutera både jobben, och redigering för den delen, med dem som faktiskt varit ute och gjort jobbet, dvs reportern och fotografen.

Det är ju en del av det hela, att få fram det man vill visa på ett respektabelt sätt, och diskutera hur man får ut det bästa av det lämnade materialet. Och den här förpackningen såg baske mig riktigt bra ut!

Jag återkommer i ämnet när det är dags för det att publiceras.
Och fram tills dess kan jag inte säga mycket mer om vad det reportaget handlar om...

Bilden här nedan har dock inte alls med det ovan att göra.
Det var bara en bild jag tog i somras under vår fotografiska Sverigeresa.

2 kommentarer:

Claes Hall sa...

Godisplanet på E4:an?

Daniel Nilsson sa...

Självfallet! Den nöten knäckte du snabbt Claes!

Rena drömmen för kidsen, flygplan och godis i ett!
haha!

//D.