onsdag 12 september 2012

Respons på bilder....


Jag får en reaktion av en läsare på en av mina bilder på Måns Nilsson, som publicerades i SkD:s Söndagsbilaga för två veckor sedan.
Omslaget av bilagan pryddes av bilden nedan och en läsare hörde av sig.
Den här damen ville bara påpeka något om innehållet i bilden och det är ju glädjande.

Följande konversation utspelades således...

- Ja, jao tänkte på en sak med den dar bilden med han på framsidan...
- Ok, vilken framsida tänkte du på?
- Ja den på Söndagsbilagan!
- Ok, bilden med Måns Nilsson menar du?
- JA! Fy sicken ful bild! 
- Vad menar du då?
- Jag förstår inte hur ni kan sätta in en så ful bild!
- Jahaaa... men vad är det som är fel på den?
- Men han ä ju raint skigig ju, ska man behöva få det raukt i ansiktet innaan man ens druckigt morronkaffet.

Jovars, All respons är bra respons !
Men kanske borde man undvika att fotografera skäggiga människor så folk inte sätter kaffet i halsen på morgonkvisten...

Men jag tackar damen för glädjande respons och vet att min kameraväska i fortsättningen även skall innehålla, förutom blixtar, batterier och objektiv... även ett resekit med rakhyvel o lödder.
Det kanske kan komma väl till pass innan porträttfotograferingar med vuxna män, år 2012.

1 kommentar:

Peter Holgersson sa...

Tänk om du spelat in samtalet - det hade gått till fotohistorien i ett ljudbildspel :-)