måndag 3 december 2012

The Island

Jag har nog sagt det förr, men trevliga saker kan man nog aldrig säga en gång för mycket.
Det är faktiskt lika trevligt varje gång man åker tillbaka ut till Biskops Arnö trots att det om ungefär en vecka var ganska exakt tio år sedan jag checkade ut därifrån.

Idag hade jag glädjen att instruera Biskops Arnös förstaårsstudenter i den förträffliga konsten av sportfotografering och de verkade peppade på uppgiften. Det såg i alla fall ut så när de efter lektionens slut roffade ut sig storgluggarna som var utlånade av 2 välkända kameramärke.
Om två veckor ansluter jag till dem igen och det skall bli fint att se vad de lyckas fixa ihop för trevliga reportage och sportbilder.

Som vanligt såg den sköna omgivningen lika ljuv ut som när jag gick på skolan för tio år sedan, den enda skillnaden var att den här flodbanken en gång i början på 2000-talet var översvämmad med vatten, och denna gången var den omgivande delen av Mälaren täckt av en decimeter snö.
Jag minns när Pieter Ten Hoopen, Mikkel Örstedholm, Daniel Roos och några andra i vår klass snörade på sig skridskona och åkte några varv där ute på isen.
Och så tog någon i klassen en fin bild på en luftballong som landade på isen, och om jag inte minns fel så publicerade DN det där kortet. Det var ju hur stort som helst tyckte vi då!
För övrigt så bodde jag kungligt i huvudstaden på praktikantens soffa vilket brukar vara det Chatéu som jag inkvarterar mig på under mina korta stockholmsbesök. Tack för det Joel!
Och på tal om något annat så förtydligade jag för eleverna vikten av att skaffa en rullväska och bära sin utrusting på rätt sätt.. och av någon anledning så sitter jag nu här på Bromma flygplats med nackspärr.
Det måste bero på kylan.

Inga kommentarer: