måndag 21 oktober 2013

Ett steg närmare guld !

Igår spelades det fotboll i stan och min frekvens att besöka Malmö FF:s hemmaarena är inte lika stor som den var för några år sedan, men satan vad roligt det är med fotboll när man inte gör det så ofta.
Speciellt när det börjar närma sig guldstrid, det är ju då man alltid går igång lite extra som fotograf.

När man inte varit på arenan ett tag så inser man att de börjat med ännu mer reklam och stendumma grejor, som reklamskyltar precis bakom målet, så att man numera är man begränsad även med sina remotekameror.
Men det är väl som vanligt, bita i det sura äpplet och köra på ändå, som man säger.

Det lustiga är att när jag skriver detta blogginlägg så dyker det upp ett blogginläg i samma stund från denna mannen och just när jag lägger in mina bilder i detta inlägget så märks det ganska tydligt att vi var på samma match. Men vi satt i alla fall på olika sidor ! Alltid nåt!

Extra kul igår var att Guillermo Molins, som jag träffade för några veckor sedan i en intervju för Offside, gjorde två mål.
I Offside berättade han om sin tid som utlandsproffs som inte blev som han tänkt sig och för någon månad sedan återvände han till Malmö.
Igår kväll gjorde han två mål, varav det ena i 85:e minuten och blev hyllad stort av publiken.
Stadens lag är inte långt ifrån att ta hem den där pokalen nu.
Det kan bli riktigt kul om två veckor när den sista matchen spelas.