tisdag 28 april 2015

Åsa i Amsterdam

Hushållets andra fotogaf, dvs Åsa Sjöström spenderade helgen i Amsterdam och fick motta sitt pris i World Press Photo. Lars Darebergs rapport om det hela kan man läsa HÄR.

Tyvärr fick jag själv, av olika anledningar, ställa in min resa som jag bokat av och det var ju tråkigt för jag hade gärna varit där och sett Åsa få sitt pris.
Speciellet samtidigt som hon också fick ytterligare ett stipendium för att fortsätta med ett annat intressant reportage i Moldavien. Det där är jag stolt över. Hon gör många bra och viktiga reportage.

Det där stipendiet skall också leda till en utställning senare i höst och det tänker jag inte missa i alla fall. Lite mer om stipendiets facebooksida kan man se om man klickar på länken HÄR.
Här nere får Åsa sitt pris.
Tjusigt.


Inga kommentarer: