söndag 12 april 2015

Lars Tunbjörk

Så otroligt ledsamt med Lars Tunbjörk.

Läs Malena Rydell på DN HÄR.
Och Jenny Maria skriver också väldigt fint i Svd HÄR.

Under tiden på Biskops Arnö fick vi en uppgift att skriva om en fotograf som inspirerade oss.
Jag ringde till Lars Tunbjörk.
Han var mitt i ett jobb precis när jag ringde men bad mig ringa tillbaka lite senare när han hade lite mer tid.
Några timmar senare ringde jag upp igen och vi pratade om hans bakgrund, bilder, kameror och vad som inspirerade honom.
Han var en av mina största förebilder och inspirationskällor.
Så sent som i förra veckan googlade jag på några av hans bilder för att hitta inspiration eftersom jag visste att han besökt ett ställe i Tyskland dit jag skulle åka.

Skriv in Lars Tunbjörk på google och tryck på "visa bilder".
Titta bara på bilderna.
Otroligt tråkigt och ledsamt för hela fotosverige.
Klicka också på länken HÄR för att se många av hans bilder på Agence VU.

Inga kommentarer: