torsdag 2 april 2015

Malmö II


Idag var det en bra idrottsdag i Malmö.
IK Pantern tog steget upp i ishockeyallsvenskan och Malmö Redhawks tog sig upp i Elitserien efter åtta år i Allsvenskan.

Ovanpå det är både Malmö FF och damlaget FC Rosengård svenska mästare i fotboll.
De båda lagen spelade också i Champions League för inte så länge sedan.

Det var bra fester i höstas som engagerade hela stan och det gör mycket för en stad med bra idrott på en hög nivå.
Inte minst eftersom jag själv ofta bevakar de där evenemangen och jag gillar ju sportjournalistik.

Nu ser vi fram emot lite ishockey också.
Den där arenan i Hyllie har väntat några år på att fyllas med folk inför SHL-matcher.

Bilderna här är från fotbollsfesterna i höstas.
Det var fullsatt med runt 24.000  på läktarna och en bra feststämning i stan.
Några nya bilder på ishockey kan jag inte visa, det har jag nämligen inte bevakat på länge.
Jag väntar till nästa säsong börjar.

 




Inga kommentarer: