tisdag 17 februari 2009

Olympic Feature = Olympiskt Jubel?

Jag kanske missförstod kategorin när jag skickade in bilder till Olympic Feature i Pictures of the Year.
Bilderna de efterlyste var tydligen jubelbilder... så varför döpte de inte kategorin helt sonika till Olympiskt jubel!
På något vis trodde man ändå att jubel bilder kanske tillhörde det förgångna, men det har tydligen gjort comeback som lysande journalistik....
Ärligt talat...
..men fanns det inga roligare bilder i detta OS än att nominera tre likanda bilder på Michael Phelps JUBEL bland tre av de fem högsta placeringarna av priserna i denna kategorin!
Inte för att jag själv tyckte jag hade några lysande bilder (som man kanske kan tro eftersom man kanske låter lite bitter), men jag tyckte nog det var lite fantasilöst av juryn...
Den mest intressanta bilden på hela prislistan var ju den som kom sist.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen kan fotografbranschen lika bra som Lennart Månsson.
Det är jubel folk vill ha.
Enkelt.
Idrott handlar om att vinna. All sån där artyfarty bullshit. För folk stöpte på von oben-skolor.

Daniel Nilsson sa...

Ja, det e ju fan för sant polisen.
Det är ju bara jublet som säljer, och vinner priser också verkar det som...(även om det är samma gubbe på alla bilder)
Man MÅSTE ju bara sitta rätt liksom!

//Daniel

Mattias Johansson sa...

Jag glömde av POY och det var ju synd för jag har massor av jubelbilder,
fast det klart, inte på Phelps och det kanske är ett krav från juryns sida...