fredag 27 februari 2009

WENNMAN VANN!!!

Det här är ju egentligen helt otroligt!
Innan en sån här prestigefull tävling går av stapeln så har man alltid sina aningar, det viskas och det diskuteras..
Vem vinner, vem vinner?
Man kan aldrig förutspå hur det kommer gå, men satan vad glad man blir när man ser resultatet !
Magnus förjänar verkligen detta. Så som han kämpar och sliter!
Jag säger som danskarna sa en gång i tiden... : "Plötsligt i världsklass".
Så här såg han förresten ut direkt efter vinsten!...Och jag måste faktiskt krypa till korset och erkänna.
Jag har farit med osanning i min blogg under de två senaste dagarna... det var HAN SOM VANN!
Matchen led mot fem tuffa set men till slut gick han segrande ur den hårda bataljen på Vadstena Squash klubb.
GRATTIS MAGNUS! DU VAR VÄRD DET!

För övrigt...
En stor samling bronsstatyer hamnade idag i händerna på några av mina oerhört duktiga fotografiska kamrater!
De flesta av dem bärgade för övrigt hem de riktigt stora statyerna, som är högre, jobbigare att bära, och svårare att hitta plats till i bokhyllan. Men tydligen så vill man ha dem ändå.
Kungen blev örnglad och Bävman visste inte vart han skulle ta vägen med all bubbel dryck.Lars D sitter troligen och skålar i bubbel i restaurangen i detta nu, och han måste förstå att nästa gång han vill ha hjälp med att välja bilder så får han allt skaffa en badtunna på tomten. Det tar annars för mycket energi att gå igenom hans fantastiska vinnande alster.
Lars har för övrigt erbjudit sig att sitta barnvakt åt vår lillgrabb ikväll... men se Lars, lillgrabben har redan somnat här på rummet, så "Finding Nemo"-dvd:en får du allt spara till en annan kväll.
Idag skall du fira! Det är du värd!
Foto: Leif Å Andersson/Sydsvenskan

GRATTIS kamrater till era fina priser och tunga statyer !
och grattis igen Magnus till den fina squash-segern!

En hel drös andra kollegor från olika spridda delar av landet fick också pris men eftersom jag knappt hunnit säga grattis till dem innan lill-grabben ville han sin flaska välling och krypa till barnsängen så får ni kolla dem HÄR!

Innan jag rundar av så måste jag passa på att tipsa om en artikel om en av de mest fantastiska fotografer jag känner.
Ovanpå sin oerhörda bildskicklighet så är han samtidigt en av de mest ambitiösa och ödmjuka personer jag träffat. Jag känner mig faktiskt stolt över att jag en gång i tiden fick hänga mina bilder på samma väggar som honom.
Se artikeln HÄR och njut av ett fotografiskt hantverk av sveriges bästa fotograf!

Snart hoppas jag att tjejen kommer hit och avlöser mig.
Man vill ju inte att vinpavorna skall vara slut när det är dags för mitt fest-pass....

Inga kommentarer: