onsdag 24 juni 2009

På Balkan

Nej, på balkan har jag inte varit men däremot har jag under några veckor plåtat fotbollslaget med samma namn.
Ibras moderklubb på rosengård.
Jag och reportern Nils Markus Karlsson gjorde ett sånt där jobb som man älskar att göra.
Offside stod för uppdraget och det är alltid en fröjd att jobba för detta magasin.
Det är nämligen så oerhört sällan man i denna bransch får möjlighet att göra bra reportage, tänka igenom idéer, följa med hela vägen, stämma av läget hur det går, vad man har, kolla på layouter osv.
Det är en ren fröjd att göra det.
Och sen blir det ju alltid så snyggt i tidningen.
Köp det nya numret att Offside som är ute nu om du vill läsa mer.
Speciellt härligt är beskrivning från bussen när vi åkte på bortamatch till markaryd.
Chauffören drog några ordningsregler när vi började rulla iväg.
"Inget kaffe, läsk eller chips i bussen"
"nej nej!" Svarade supporterskaran som bestod av ca 15 gubbar med en snittålder på 75 år, som tagit plats längst bak i bussen.
Några minuter senare dukade de upp öl, vodka och ett fat grillade revbensspjäll.
De höll sig till reglerna.Inget kaffe, läsk eller chips! Så underbart!!

Här bjuder jag på några opublicerade bilder.
Något bildspel hann jag inte sätta ihop innan handleden kraschade så jag får se hur det blir med det men håll till godo med det här så länge.
Och vill du se mer, och läsa det, för det bör du göra. Så finns det i din affär nu!
19 sidor blev det.

Roland Bengtsson, som egentligen jobbar på tidningen med förkortningen som en motorcykel, har gjort ett reportage om Wilton Figueiredo i MFF.
Som vanligt blir det alltid lysande när Rolle gör reportage.
Reslutatet från hans position nedan ser du alltså också i samma offside-nummer.
När Bengtsson vill ta en bild så gör han det med besked.
En hel sektion på Malmö stadion roffar han åt sig.

4 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Är inte något stort fotbollsfan egentligen.
Men nu har du lagt ner mycket hårt arbete gissar jag. Så då får jag gå och köpa den.
Bara för din skull Daniel. :-)
/Daniel

Daniel Nilsson sa...

tjena daniel,
Köp inte den bara för min skull! haha!
Där är faktiskt ganska många bra reportage och bilder i det här numret. Det brukar där ju faktiskt vara visserligen! Texterna är bra som sjutton också, som små korta böcker som man vill beta av en efter en i solstolen!
ha det!
/daniel

Unknown sa...

Tjena Daniel. Härligt reportage och skit snygga bilder. Speciellt den första när de firar målet. Klockrent. Ville bara hälsa och tacka för allt arbete.
/Sasha FBK Balkan

Daniel Nilsson sa...

Hallå Sasa!
Tack själv! Det var riktigt roligt att plåta er! Hoppas ni blev nöjda med bilderna och att resten av laget gillade reportaget!
Jag kommer ner med lite bilder till er nån dag!
Vi ses!
/Daniel